czaswarszawski.pl

Zdrowe jedzenie

Zdrowe jedzenie

Pierwsza sprawa, na jaką koniecznie powinniśmy zwrócić uwagę to gruntowna analiza tego, co jemy na co dzień. Popatrzmy czy nasza dieta jest bogata w zdrowe, przynajmniej powszechnie uznawane za wskazane do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu produkty, takie jak zwłaszcza owoce czy warzywa. Co więcej, warto byłoby zwrócić uwagę na to, czy jemy urozmaicone dania i posiłki.http://akademiaprawajazdy.pl/ Co przez to rozumieć? Przecież nie każdy ma zdolności kulinarne a także nie wszyscy z nas na stałe gotują czy tez znają książki kulinarne na pamięć, aby co dzień wyczarować w kuchennym zaciszu zupełnie nietuzinkowe danie.

Nie chodzi jednak o to, aby na jedzenie wydawać krocie, ale aby zbilansować swoją dotychczasową dietę i jadać to, co naprawdę jest dla nas zdrowe i powinno znaleźć się w naszym codziennym jadłospisie. Nie musimy do tego wydawać więcej niż zwykle, po prostu kontrolujmy się samodzielnie, aby nie popadać w rutynę, wynikającą częstokroć z braku czasu, ale też i chęci oraz motywacji bądź nierzadko i zwyczajnego ludzkiego lenistwa. Zamiast przyrządzić sobie pełnowartościowy posiłek, my decydujemy się na szybką kanapkę, zapychając się węglowodanami. Chleb i jego pochodne powinny zostać w naszej diecie stosownie ograniczone.

Podobnie z kwestią dawkowania cukru, który warto byłoby systematycznie w diecie ograniczać tak, aby wreszcie poczuć któregoś dnia, że w sumie ten składnik zupełnie nie jest nam do życia potrzebny. Dzięki temu poczujemy się dużo zdrowsi, na pewno mniej senni i zyskamy więcej energii. Plusem usunięcia cukru z diety jest także szereg korzyści zdrowotnych – nie ucierpią na tym nasze zęby, które właśnie przez cukier zaczynają chorować na trudną do zwalczenia próchnicę. Ponadto istotne okazuje się ograniczenie cukru przy problemach z cukrzycą czy tarczycą, kiedy to przy niedoczynności może dojść do gwałtownego, drastycznego przybrania na wadze a jadanie na stałe nawet stosunkowo niewielkich ilości cukru może się do tego przyczynić jeszcze bardziej.

Co do pieczywa natomiast, to nauczmy się je odpowiednio wybierać i dobrze rozpoznawać. Nie wszystko, co na pierwszy rzut oka wygląda jak brązowy chleb od razu jest faktycznie chlebem brązowym, czyli razowym. Czasem mowa o chlebach sztucznych, które w swoim składzie zawierają zwłaszcza karmel jaki ma nadawać owego zabarwienia pieczywu, aby do złudzenia przypominało to zdrowe, ekologiczne.

Producent nabija sobie wysoka cenę na produkcie, ale niestety konsument nie ma świadomości, że nie przepłaca za coś zdrowego, ale zwyczajny bubel, w dodatku pełny chemii. Jeszcze innym rodzącym od lat wątpliwości dietetyków składnikiem okazuje się być nabiał. Są hipotezy mówiące o tym, że tylko dzieciom i to do pewnego ich wieku zaleca się dawanie nabiału czyli czystego krowiego czy koziego mleka i wszelkich ich pochodnych. Dorosłemu człowiekowi natomiast tego typu produkty zazwyczaj nie służą, dlatego z diety warto je wyeliminować. Po mleku robi się cellulit, na co szczególną uwagę powinny zwrócić na to ceniące estetykę swego ciała panie. Ponadto mleko mało kto trawi dobrze, czego efektem są rozmaite problemy natury gastrycznej – wzdęcia brzucha, puchnięcie, gazy, nierzadko nawet zaparcia czy wręcz odwrotnie – biegunki.

Obecnie zrobiła się duża moda na picie mleka bez laktozy. Jest to enzym, który występuje w krowim mleku i jest przez spore grono ludzi nietrawiony, stąd wyżej wspomniane złe samopoczucie po spożyciu zaledwie kilku łyków czy to świeżego, czy też przegotowanego mleka. Często zdarza się, że uczulenie na laktozę a w zasadzie uczulenie to zbyt mocno dobrane słowo, nietolerancję laktozy mają osoby, które w okresie niemowlęctwa miały skazę białkową, czyli nie tolerowały mleka matki. W konsekwencji tego warto jest postawić zwłaszcza na badania na nietolerancję laktozy a dopiero później inwestować w produkty jej pozbawione. Czasem to po prostu nic innego jak jedynie kwestia niepotrzebnego wydatku.

Artykuł dzięki: